Trainingsweekend ASICS Frontrunner team – #2 Ardennen

/, Hardlopen, More than running/Trainingsweekend ASICS Frontrunner team – #2 Ardennen

Wat heb ik hier lang naar uitgekeken! Het tweede trainingsweekend met het Asics Frontrunner-team.
Dit maal reden we (helemaal) af naar de Belgische Ardennen, een ritje van 3 uur. Maar gezellig samen met Gaby goed te doen.
We vertrokken rond 13.30 uur vanaf mijn huis en kwamen rond 16.30 uur aan in Saint Jacques. Grappig, laatste keer dat ik hier in de nabije regio was, was pas 3 maanden geleden.

Huis

We verbleven bij de über-gastvrije Connie en José, eigenaren van groepsaccomodatie Ardennen Le Mont Saint Jacques.
Grote accommodatie met een gezellige ‘woonkamer’, 16 slaapkamers, prachtig uitzicht, zwembad, jacuzzi én sauna. Hier gingen wij ons wel vermaken!

Loslooprondje

Vrij snel mochten we ons al omkleden voor een korte ‘losloop-ronde’. Wilde wel even bewegen na die lange rit. Vrolijk liepen wij er op los, het bos in, maar man wat vielen die hoogtemeters tegen! Wij (dames) besloten voor het kleine rondje te gaan en lekker even te gaan chillen bij de accommodatie. ’s Avonds stond er namelijk nog een (nacht) run op ons te wachten.
Langzaam druppelden er steeds meer mensen binnen. Na een heerlijk bord pasta (gemaakt door een aantal van ons eigen team!) was het tijd voor de nachtrun! Vond het stiekem wel spannend!

Nightrun

Night-trail-run

Met een hoofdlamp op vertrokken wij naar buiten. Onder leiding van Jo het bos in. Jo kent de weg hier goed. Even inlopen over het asfalt, warming up en toen het bos in. Het duurde niet lang voor mijn schoenen en mijn sokken nat waren. Dwars door de blubber. Uitkijken voor takken, onder & boven! Struikelgevaar lag op de loer maar een tak in je oog ook, haha!
Bij het huisje aangekomen trof ik de mensen die later waren aangekomen met zijn allen in de jacuzzi, de sfeer zat er goed in. Ik knipperde even met mijn ogen en ineens zaten er 14 mensen in. Ik had er graag gezellig even bijgekropen, maar dit werd mij te vol ; )
Deed boven nog even een drankje en ging niet al te laat naar bed.

MIndfulrun

Mindful run

De volgende morgen werden wij namelijk om 8.00 uur alweer buiten verwacht voor een Mindful run onder leiding van Martijn Mensink (Asics Frontrunner, tevens oprichter Mindful run).
Zoals jullie wel weten heb ik de Marathon van Rotterdam volgens het Sportrusten gevolgd en niet zomaar. Ik vind de materie erachter mega-interessant en heb al veel gelezen over ademhaling, toevallig had ik de week ervoor in Dublin een boek gekocht over Mindfulness. Je kunt je voorstellen dat ik erg benieuwd naar deze run was.
Martijn bracht ons veel bij over (ik wilde zeggen, nut, maar ik noem het liever) de noodzaak van rustig ademen. En dan het liefste door je neus. We kregen verschillende oefeningen waarmee we met ademhaling konden oefenen. Één daarvan was met een pleister op je mond, zodat je wel gedwongen werd door je neus te ademen. En misschien minsten zo belangrijk in zo’n grote groep: niet te praten.
Focus op jezelf. Martijn verteld veel interessante dingen, waarover ik hem eerdaags wat langer ga interviewen voor mijn rubriek ‘in gesprek met…’. Vind het heel inspirerend wat Martijn doet, waar hij vandaan komt en hoe hij in het leven staat. Later meer hierover.
Ook kregen wij vertrouwens-oefeningen, als jezelf achterover laten vallen en geblinddoekt lopen.

Imoveme

Presentatie plannen 2018

Daarna volle aandacht voor Jan Erik Kruse die een inspirerende presentatie gaf.
De nieuwe campagne I MOVE ME (waarin ik mij helemaal kan vinden! wat meer gericht is op het bewegen zelf en niet persé op winnen, meerdere sporten erbij worden gehaald dan alleen hardlopen), de Nieuwe collectie, (prachtige nieuwe kleuren en prachtige urban stijl!) events (waarbij wij aanwezig mogen zijn en welke wij mogen organiseren, waaronder de volgende internationele ASICS Frontrunner-meeting whoophwoop!) en overige plannen voor het komende jaar. Partijtje enthousiast en vol met plannen werd de meeting beëindigd.

Inspirerende filmpjes om te kijken: Asics I MOVE ME

MTB

Mountainbiken

Na de lunch vertrokken we naar La Roche, een ritje van iets meer dan een half uur, waar ons een rit op MTB’s stond te wachten.
Na een flinke klim (150m stijgen over 1 km = 15% helling), kon het fietsen beginnen.
Bospaden, modderpaden, boomwortels over. Spelende met de versnellingen kon ik al gauw inschatten hoe ik het moest gaan doen hierboven. Hier houd ik van, dat rauwdauw-werk.
Onderweg werden de tofste foto’s geschoten, onze favoriete fotograaf Andy was ook mee vandaag.
Toen we begonnen met het afdalen was het even aftasten hoe hard je dan precies naar beneden kon knallen. Over de onverharde weggetjes nog best een dingetje, maar wanneer we het bos uit waren en over het asfalt konden knallen, liet ik mij helemaal gaan. Wedstrijdje met de mannen, het kan mij niet gek genoeg.
Ik kwam als 3e aan terug bij de winkel, jeej! eindelijk een keer een podiumplek riep ik blij.
Ben zeker van plan dit op korte termijn nog is te gaan doen!

Terug in het huis genoten we van een gezellige BBQ en een quiz met leuke vragen verzonnen door Jo.
Ik had voornemens om nu zelf in de jacuzzi te duiken, maar ik begon wat moe te worden van alle indrukken en activiteiten en besloot lekker op tijd mijn mandje in te gaan. En ik bleek niet de enige. Vergeleken met ons eerste weekend weg (in Apeldoorn) waren dit magere avondjes, haha!

Verwend

Voor wij aan onze nieuwe dag voor activiteiten startten, werden wij verwend met een ontzettend groot pakket met nieuwe schoenen en kleding uit de nieuwe collectie.
Ik wil je uitnodigen ons te volgen op Instagram waar je deze nieuwe collectie allemaal op voorbij ziet komen.
Helemaal mijn stijl qua ontwerp en kleuren.
Voor de rest van de dag werd bepaald welke outfits we gingen dragen bij welke activiteit, wat voor de leukste plaatjes zorgt.

Pilates2

Pilates for Runners

De eerste activiteit is een les pilates voor hardlopers door Dennis Licht. Vol enthousiasme verzorgde hij een clinic van meer dan een uur en wij deden allemaal braaf mee.
Bij Pilates train je je houding, stabiliteit, coördinatie, ademhaling en focus op het lichaam. Een pittige, maar effectieve workout welke ook zeer toepasbaar is voor hardlopers.

Bootcamp

Bootcamp en IQ-Run

Samen met Jo verzorgde ik een bootcamp inclusief IQ-Run in de tuin van de accommodatie.
Aan bod kwamen oefeningen met de monkey-bar, grote traktorbanden en deden we een HITT-workout met autobanden.
Aansluitend aan deze bootcamp mochten verschillende teams het bos in voor een IQ-Run. In het bos waren allemaal vragen opgehangen en het team met de meeste goede antwoorden, won! Fanatieke boel van jewelste ; )

Klimmen

De volgende activiteit is er één waar ik niet om stond te springen. Ik geef het gewoon eerlijk toe, ik heb hartstikke hoogtevrees. Laatst heb ik al een stukje van deze angst overwonnen door met Micha naar een klimbos te gaan. Dat vond ik al hoog en eng, laat staan deze rots van 52 meter!
Tel daarbij een flinke migraine-aanval (met overgeven) bij op en deze dame hier besloot níet te gaan klimmen.
Ik trok mij even terug in de auto met mijn dekentje en sliep daar een uurtje.

Toen ik wakker werd en al die enthousiaste koppies zag van de klimmers die al klaar waren en mij vertelden van een korte klim welke niet zó hoog en lang was, besloot ik er een gokje op te wagen.
Valentino had deze kortere klim ook gedaan en hij beloofde bij mij te blijven, voor support vanaf de grond (en foto’s).
Ik kreeg snel klimspullen en uitleg en besloot ervoor te gaan.
Ik klom een rotsblok op van 10 meter hoog ongeveer en ik voelde mijn benen al week worden. Nee, ik doe het toch maar niet en klom weer naar beneden.

Ineens kwamen daar Grace en Dennis aangelopen. Grace was net als ik weer naar beneden gekomen, maar wilde het nog is proberen en Dennis ging haar erdoor heen helpen.
Één blik op Manon die beneden stond, die wel wílde maar niet kón klimmen (ernstige blessure, lees haar verhaal hier), hoorde ik haar denken: Don’t be a pussy, Deb. Ik besloot mijzelf bij elkaar te rapen, ook voor haar en volgde Dennis en Grace omhoog.
Eigenlijk had ik al heel snel het rotsblok getrotseerd, de lastige draai naar opzij gemaakt en vanaf daar was het echt een makkie eigenlijk ; )
Ik heb dan niet de hele wand beklommen van 52 meter (nog steeds gekkenwerk in mijn ogen, haha! heel trots op mijn teamies die het wel gedaan hebben, echt!) maar ik heb wel weer mijn eigen angsten overwonnen en daar ben ik zo trots op!
Volgende keer misschien weer wat hoger.

i-6gSVZWq-M

IMOVEME!

Ik had dit geweldige weekend niet beter kunnen afsluiten.
Dankzij de goede sfeer en vertrouwde band onderling welke dit weekend nog groter gegroeid is, heb ik mijn grenzen weer opgezocht, overwonnen. I move me, but they do to!

Bedankt Asics.
Hier kan ik nog even op teren. Positieve energie tot de max!

22552329_1582232585132655_607912472420920561_n

By | 2017-12-20T23:31:12+00:00 oktober 26th, 2017|Events, Hardlopen, More than running|14 Comments

About the Author:

Debbie, 38 jaar. Onderneemster, office manager (16 u/w) en moeder van de leukste zoon van 11 jaar. Grote passie voor hardlopen, wakeboarden en reizen. Letterlijk en figuurlijk een actief lezen.